Majówka 2023

majówka 2023 majówka 2023 majówka 2023 majówka 2023
Stowarzyszenie "Trzy sosny"  wraz z chętnymi odbyło wędrówkę  aby poznać Stację Uzdatniania Wody w Lubachowie. nie mogło zabraknąć flagi  w takim dniu Tak blisko a nie zdajemy sobie sprawy jaka ważna funkcje dla nas ludzi pełni taka stacja,  naprawdę robi wrażenie. Woda uzdatniana jest z jeziora Bystrzyckiego  dla mieszkańców Dzierżoniowa . Na terenie Gminy Świdnica jest kilka obiektów, które  uzdatniają wodę są mniejsze  choć bardzo nowoczesne.Dziękujemy P.Zbyszkowi W.  za przekazanie wiedzy  i udostępnienie obiektu do zwiedzania.

Cykliczność Natury II

Członkowie "Trzech sosen " nie tylko pracują na rzecz lokalnej społeczności podejmując różnorodne działania dla dzieci młodzieży i dorosłych. Również sami korzystają z doradztwa szkoleniowego "Cykliczności natury" to przykład spotkań gdzie nabywają wiedzy od profesjonalnych trenerów. Hortiterapia to jeden przykład  co to i jak działa ? My już wiemy...

cyklo2023 cyklo2023 cyklo2023 cyklo2023

Kiszenie Kapusty 2022

kiszenie 2022 kiszenie 2022 kiszenie 2022 kiszenie 2022
Tym razem w Gogołowie  Pierwsze tradycyjne kiszenie odbyło się w Bystrzycy Górnej  a teraz w innych miejscowościach wraz Z KGW i Stowarzyszenie" Trzy sosny"   w swoich regionalnych strojach Gwarków kapusta się kisi same witaminki

Nasze GEO II

geo 2 geo 2 geo 2 geo 2
II warsztaty Nasze GEO-  to poznanie Pomnika Przyrody masywnej(...)  ściany skalnej, przeciętej na pól przez linie kolejową ,która opada do rzeki Bystrzycy.Skały migmatytu stanowiącego gnejs warstewkowy o teksturze stromatytowej. Nie jest to skała wulkaniczna  a jedynie powstaje "przy okazji" procesów wulkanicznych (...)https;//przyrodniczo.pl    lub polska-org.pl

Odbyliśmy również wędrówkę w poszukiwaniu rubinów  gnejsów,muskowitów cdn.

Europejskie Dni Dziedzictwa

dni dziedzictwa 2021Muzeum kupiectwa w Świdnicy zaprosiło Stowarzyszenie "Trzy sosny" na Europejskie dni dziedzictwa 2021. W strojach z XVI w przygotowano potrawy wg starych przepisów Pipek, Hopiatka, Skordolia i kapusta po Bystrzycku, degustowano również kuchnie żydowską  bardzo koszerne wino i Cymes - Synagoga Rutika

Odwiedzajmy Quest

quest Zapraszamy na quest w Bystrzycy Górnej pt. "Z nurtem Bystrzycy". Wyprawa dla całej rodziny, grupy przyjaciół ,dużych, małych i ciekawych co gdzie się kryje i żyje Odkrywasz i poznajesz  rzekę Bystrzycę, jej dopływy długości i urządzenia. Quest powstał z inicjatywy Stowarzyszenia Przyjaciół Bystrzycy Górnej "Trzy sosny" , dostepna jest na https://questy.com.pl/quest/z nurtem-bystrzycy .  Można go przejść z ulotka lub pobierając bezpłatna aplikacje na telefon Questy- Wyprawy odkrywców. Dodatkowo w Gminie Świdnica jest dostępnych 12 Questów zapraszamy!!

Warszaty Mazurkowe...

mazurki 2023 mazurki 2023 mazurki 2023 mazurki 2023

"Mazurkowy zawrót głowy "  tak nazwano warsztaty.Na Wielkanocnym stole nie może zabraknąć Mazurka ,w ramach warsztatów zainspirowanych przez GOKSiR  Świdnica przygotowaliśmy spotkanie co  jak  zrobić aby powstało to ciasto.Międzypokoleniowe  spotkanie   dołączył Klub Seniora , Stowarzyszenie" Trzy sosny " i nasze dzieci . A jak było  słodko i kolorowo Mniam mniam mniam...Seniorzy i dziatwa to świetlicowa mazurkowa gratka!!

Nasze GEO ZAPRASZAMY!

geo1"Nasze GEO -chodzę badam i poznaję " to pierwsze spotkanie warsztatowe odwiedziliśmy ciekawe miejsca w naszej Bystrzycy poznaliśmy wiele minerałów np Hornblendyt apatytowy  jest to najstarsza skała magmowa w Polsce datowana na 1,2 miliarda lat więc to dopiero początki badań , w którym uczestnikami są  seniorzy młodzież i dzieci cdn..

VIII Babski Comber 2022

comber 2022Tradycja podtrzymana! Dziękujemy za pomoc w organizacji

Podsumowanie Zielonej Aktywizacji

koniecWiele się nauczyliśmy o ekologii jak wykonać zagony z palet jak sadzić i dbać o rośliny. Jak żyć w symbiozie z przyrodą. Można skorzystać z warzyw, które wyrosły na kanapki czy lemoniadę do picia z miętą.Miło że dużo osób odwiedza to miejsce i uczy się nadal i pielęgnuje.Zamontowane zostało również Koło wiedzy. otrzymaliśmy również od Firmy RENOWEN  stojak na kwiaty.Warto było ! Dziękujemy za współpracę "Stowarzyszenie Trzy sosny"

Z tradycją na TY...

z tadycja na Ty 2021

W ramach projektu złożonego przez Stowarzyszenie "Trzy sosny" ,  "Z tradycją na Ty " finansowanego ze środków Urzędu Gminy odbyły się warsztaty wykonania stroików kartek świątecznych. działania obejmowały również wyjazd do ogrodów światła w Książu. Posumowaniem był Wieczór Wspomnień organizowany z Bibioteką wiejską  a prezentacje przygotowała  Grażyna Somala.Organizatorzy składają podziękowania   To był magiczny wieczór

Babski comber 2023

comber 2023 comber 2023 comber 2023 comber 2023
 IX edycja Babskiego Combra pt" S..to nasza broń kobieca" za nami Panie Kolorowe w strojach lat 20 prezentowały się elegancko wytwornie i  niepowtarzalnie Przysmaki oryginalne smaczne  wykwintne. Jak zawsze nieoceniony DJ .Mirek spełnił oczekiwania wszystkich kobiet Dziękujemy !!

Kolejny projekt

umowa lgd2021Na obszarze LGD "Szlakiem Granitu" realizowane zostaną granty w ramach działań " Aktywnie Lokalnie Wspólnie" także Stowarzyszenie Przyjaciół Bystrzycy Górnej "Trzy sosny" 20 stycznia  podpisało umowę na realizacje projektu "Zielona Aktywizacja ". A co jak? kiedy? i gdzie będzie się działo informować będziemy na bieżąco. Dziękujemy za zdjęcia Rzecznikowi P J. Waligórze

ZERO WEST...

siatki2021 siatki2021 siatki2021 siatki2021
Tak był zorganizowany dzień w naszej wsi gdzie rozdawane były siateczki do sklepów aby nie korzystać w tym dniu z  tzw. reklamówek  szyte były woreczki i torby  zorganizowany został także Eko Dzień Dziecka  przygotowane były ekologiczne sałatki i wypiekane Eko pierniczki z ziołami z naszych upraw z placu. Całość zadnia realizowane było przez Stowarzyszenie "Trzy sosny"  przy współpracy  radą sołecką.

"Szlakiem jesiennych barw,,,"

jesiennne warsztaty"Szlakiem jesiennych barw poznaję miejsca ludzi tu i tam.." projekt finansowany z funduszy Urzędu Gminy Świdnica  realizowanego  przez Stowarzyszenie "Trzy sosny" w ramach tych działań odbył się spacer, przeprowadzono warsztaty na których tworzone były jesienne obrazy. Każdy obraz   inny i niepowtarzalny.

Kartka z kalendarza

Czwartek, 28. Marca 2024
Imieniny obchodzą:
Aniela, Antoni, Jan, Krzesisław,
Sykstus

Do końca roku zostało 279 dni.
Zodiak: Baran

Kontakt

Administrator
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Teraz na stronie

Odwiedza nas 100 gości oraz 0 użytkowników.