Wspólne Questowanie

questy 2020 questy 2020 questy 2020 questy 2020
Stowarzyszenie "Trzy sosny"  stworzyło Quest  "Z nurtem Bystrzycy " o którym pisaliśmy już wcześniej. W Burkatowie  odbyło się spotkanie  questowiczów z dolnego śląska promowaliśmy naszą wędrówkę  poprzez tobołki wędrowca, które zawierały nasze cebulaki i kapustę po Bystrzycku. Dodatkowo  malowane kamienie nawiązujące do questu  było bardzo oryginalną pamiątką z Bystrzycy. W Gminie Świdnica 9-u miejscowościach są już wędrówki, wystarczy wpisać Questy w Gminie Świdnica i znajdziemy aplikacje do questu zapraszamy

Czytaj więcej...

Zielona Aktywizacja -początki ..

Ruszyliśmy..18.05. 2021 zaczeliśmy realizować projekt "Zielona Aktywizacja"

zielakt2021

Konkurs - Nasze dzieło I miejsce

konkurs  palm 2021Ogłoszony został konkurs na najładniejszą i najdłuższą palmę wielkanocną przez ŚOK w Świdnicy. Po raz pierwszy zgłosiliśmy się do tego konkursu, aby  ktoś inny ocenił nasze umiejętności.

Wyjazd do PUO

puoOdwiedziliśmy Punkt Utylizacji Odpadów w Sulisławicach tam uczyliśmy się co jak i gdzie sortować co można odzyskać i jak nadać "drugie"życie tzw. recykling W ramach projektu Zielona Aktywizacja  zapoznaliśmy się  segregacją odpadów na poszczególne frakcje szkło, plastik,papier  bio i mieszane.  Byliśmy na ścieżce edukacyjne rodziny Błyszczaków. Ścieżka dydaktyczna pokazała drogę odpadów wytwarzanych w naszych domach

puo puo puo puo

10-lecie Stowarzyszenia

10-lecie Stowarzyszenia  10-lecie Stowarzyszenia  10-lecie Stowarzyszenia  10-lecie Stowarzyszenia
Tak zleciało 10 lat !! 27 sierpnia 2010 roku grupa ludzi założyła Stowarzyszenie Przyjaciół Bystrzycy Górnej "Trzy sosny" Pierwszą organizacje pozarządową na terenie Gminy Świdnica. Od tamtego czasu ludzie działający w organizacji zmienili Bystrzycy wizerunek powstały witacze  przy wjezdzie do wsi,  zapisane w kronice multimedialnej opowieści pierwszych osadników, która płyta jest w kapsule czasu w Świdnicy. Organizują szkolenia, warsztaty międzypokoleniowe oraz wyjazdy w ramach projektów. "Trzy sosny" poprzez pisanie projektów pozyskują fundusze z zewnątrz z różnych zródeł.  Tworzą imprezy integracyjne tj Babski Comber, Gościniec czyli biegi przełajowe "Razem po odnowę", Koncert" Dla Ciebie Mamo. Zachowują tradycje i lokalny patriotyzm.  Bywa różnie w  stowarzyszeniu jedni odchodzą, inni przychodzą ale jako całość organizacja działa dzięki  ludziom , którzy chcą pracować dla swojej miejscowości. Były podziękowania łzy wzruszenia kwiaty i nagrody za kawał dobrej współpracy.Więc życzymy więcej takich jubileuszy "Żeby się chciało,żeby się działo "

Czytaj więcej...

W zdrowym ciele zdrowy duch....

mt:gallery_cwiczenia 2021Zapraszamy codziennie na wspólne  ćwiczenia w ramach projektu "Zdrowo na sportowo"  godz.16:30 na placu zabaw. Wykorzystujemy  sprzęt dla poprawy kondycji, zdrowia  i hartowania organizmu, zajęcia odbywają się bez względu na pogodę.Trwają godzinę na koniec wspólne ćwiczenia rozciągąjąco -  rozluźniające

Wojsławice

Kolorowe i pachnące ogrody, to baza spokoju i piękna

wojsławice 2020 wojsławice 2020 wojsławice 2020 wojsławice 2020

Warsztatowo palmowo

palmy 2019

Warsztaty odbyły się w świetlicy wiejskiej przez cały rok zbierane były zioła trawy, kwiaty , które zostały  wysuszone. Zimowa pora wykonywane zostały różnorodne kwiaty z papieru i bibuły. Przygotowane  materiały posłużyły do wykonania palm wielkanocnych

"Zdrowo na sportowo"- siłownia

silownia 2020 silownia 2020 silownia 2020 silownia 2020
silownia 2020 silownia 2020 silownia 2020
Kolejna niespodzianka !! W ramach poddziałania  "Wsparcie na wdrożenie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność"objętego Programem rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020w ramach projektu grantowego poprzez LGD"Szlakiem Granitu" , Stowarzyszenie Przyjaciół Bystrzycy Górnej złożyło wniosek na budowę siłowni zewnętrznej.Poprzez działania polegającego na aktywizacji społeczności lokalnej projekt uzyskał wsparcie 25 tys. Dodatkowo z funduszu sołeckiego dofinansowano wielofunkcyjne  urządzenie  W tym działaniu pomógł nam Michał Łysoń trener personalny i trener sportów siłowych, który przeprowadził  naukę, doradztwo obsługi zamontowanych urządzeń z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Zapraszamy  wszystkich do korzystania więc "Zdrowo na sportowo"

Czytaj więcej...

"Razem mieszkamy, razem zwiedzamy" ".

wycieczka 2019  wycieczka 2019  wycieczka 2019  wycieczka 2019

W słoneczną  sobotę 29.06.2019 grupa chętnych mieszkańców w ramach projektu finansowanego przez Powiat Świdnicki "Razem Mieszkamy, razem zwiedzamy"realizowanego przez Stowarzyszenie Bystrzycy Górnej  "Trzy sosny" wyjechała do Gogołowa w  Gminie Świdnica, aby zobaczyć wiatrak  holenderski Państwa Mielników.

Czytaj więcej...

Quest czyli Wyprawa Odkrywców

Co nam przyniesie rok 2020? Nie wie tego nikt!

quest 20120  Ale już dziś możemy zaprosić na quest w Bystrzycy Górnej pt. "Z nurtem Bystrzycy". Wyprawa dla całej rodziny, grupy przyjaciół ,dużych, małych i ciekawych co gdzie się kryje i żyje Odkrywasz i poznajesz  rzekę Bystrzycę, jej dopływy długości i urządzenia. Quest powstał z inicjatywy Stowarzyszenia Przyjaciół Bystrzycy Górnej "Trzy sosny"i jest jej opiekunem. Ulotki będą dostępne  w kiosku ruchu u Państwa Faryńskich  codziennie do godz.17, w niedzielę do godz.14, dostepna jest również na https://questy.com.pl/quest/z nurtem-bystrzycy .  Można go przejść z ulotka lub pobierając bezpłatna aplikacje na telefon Questy- Wyprawy odkrywców. Ulotki wydrukowane przy wsparciu GOKSiR  w Świdnicy."Trzy sosny " dziękują  Krzysiowi  Szustce za pomoc i zdjęcia przy opracowaniu questu. Na terenie Gminy Świdnica powstały jeszcze dwa questy Perełki Grodziszcza i Tajemnice Ślaskiej Doliny. Szukaj i odkrywaj !

Bystrzyca Górna-Moja Mała Wielka Ojczyzna

projekt 2018 projekt 2018 projekt 2018 projekt 2018
"Bystrzyca Górna - Moja Mała Wielka Ojczyzna" taką nazwany został projekt realizowany z zakresu kultury sztuki i edukacji skierowany do mieszkańców Gminy Świdnica (..) na 2018 z zakresu pielęgnowania tradycji i patriotyzmu.    Jednym z działań projektu był wyjazd do Przemkowa do krajobrazowego Parku Narodowego, gdzie rośnie najstarszy w Polsce mający 750 lat dąb szypułkowy " Chrobry" .Dobrze było poznać ojca naszych dębów, które są  sadzone na 100-lecie Niepodległości .Uczestniczyliśmy również w warsztatach  w Ekomuzeum  "U Wandzi" W ramach projektu odbędą się również warsztaty, aby poznać naszą miejscowość oraz powstanie również tablica dydaktyczna. Zadanie realizowane przez Stowarzyszenie "Trzy sosny"

Dzień Matki - Koncert 2019

Dzień Matki Bystrzyca Górna 2019 Dzień Matki Bystrzyca Górna 2019 Dzień Matki Bystrzyca Górna 2019 Dzień Matki Bystrzyca Górna 2019

Stowarzyszenie "Trzy sosny " składa podziękowania dla Ogniska Muzycznego "GAMA"  w Świdnicy, którego opiekunem jest Danuta Zoń, również  dla zsepołu  "JESIENNA GAMA"  z Uniwersytetu III wieku ze Świdnicy, który zaszczycił nas swoją obecnością i zaprezentował bardzo różnorodny repertuar słowa uznania kierujemy za udział w  VI  koncercie "Dla Ciebie Mamo" pt. Muzyka Kocha Nas Wyrazy wdzięczności składamy za pełny profesjonalizm  "Kapeli Zdzicha" i oczywiście ukłony  dla ZPiT "Bystrzyca"

BABSKI COMBER..

comber 2020Po raz VIII  barwnie kolorowo i pomysłowo  było na spotkaniu Pań. Kto był ten wie ! a kogo nie było niech żałuje. Dziękujemy za wspólne spotkanie  do zobaczenia za rok!

Dla Kochanych Mam..

koncert 2018 koncert 2018 koncert 2018 koncert 2018
V Koncert "Dla Ciebie Mamo" pt. Muzyka serca  poświęcony wszystkim, którzy lubią muzykę na" żywo" przeszedł do historii. Tym razem uczniowie Szkoły Muzycznej ze Świdnicy im L Różyckiego prezentowały grę na trąbkach i fletach. Nie zabrakło również naszych pociech ze świetlicy ,które zadebiutowały na naszej scenie jednak nie tylko oni, swoje zdolności po raz pierwszy pokazała Mała Bystrzyca wsparta przez   ZPiT Bystrzyca .Po raz trzeci wystąpił także Rodzinny Zespół z Bystrzycy państwa Rejkowicz. Organizatorem spotkania było Stowarzyszenie Przyjaciół Bystrzycy Górnej "Trzy sosny". Dziękujemy za upieczone ciasto i za pomoc.

Kartka z kalendarza

Wtorek, 19. Marca 2024
Imieniny obchodzą:
Bogdan, Józef
Do końca roku zostało 288 dni.
Zodiak: Ryba

Kontakt

Administrator
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Teraz na stronie

Odwiedza nas 35 gości oraz 0 użytkowników.